Galicia e os galegos na poesía castelá LXXIX. Pío Baroja

636591Román Arén. Baroja é, para case todos, un gran novelista, o autor de La busca ou de Zalacaín el aventurero, pero foi tamén autor de bos contos (Vidas sombrías, 1900), antisemita, biógrafo e poeta, si, poeta, autor de Canciones del suburbio que, eu confésoo agora, lin sempre con pracer. Poesía grotesca, popular e expresionista, pero non “castiza”, pois os arrabaldes, a miseria están para Madrid e para París. Non tiña boa opinión dos curas, das moscas, de moitos vascos e dos galegos. (¡Qué gente! Casares Quiroga no tiene siquiera la malicia y la suspicacia del aldeano gallego”). “Los portugueses y gallegos, roñosos y disciplinados y un tanto serviles”. Fixo a semblanza de galegos ilustres e deixounos esta estampa brutal e burlona da Galicia de Madrid:

…En un sitio donde hay árboles,/ todo ya de gente lleno,/ sobre una mesa se ven/ dos hombres; uno, un gaitero;/ el otro toca el tambor/ con un redoble de estruendo./ El público baila en torno,/ formando un extenso ruedo,/ y se oye hablar a la gente/ en leonés y en gallego…// Yo bailo con una moza/ gallega, del Cudillero…/ y el otro salta furioso/ con otra de Mondoñedo…

O poema titúlase “El rataplán”.

Un comentario en “Galicia e os galegos na poesía castelá LXXIX. Pío Baroja

  1. Decía Aristóteles “No hay genio sin un grado de locura” Y no cabe duda de que la agudeza de don Pío era singular . Por tanto los gallegos perdonamos su desatino a cambio de su importante legado.
    Besiños palmeiráns, Román.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *