Heli, de Amat Escalante

heliAntón Riveiro Coello. Mentres vía Heli, de Amat Escalante, co estómago encollido, constantemente viña á miña memoria a película mexicana El infierno, de Luis Estrada, unha cinta magnífica que trata da corrupción e da violencia que golpea o país. Nesa película o protagonista intenta liberar un sobriño das gadoupas do narcotráfico e finalmente el tamén se ve involucrado no mundo escuro dun negocio tan violento e estendido en México como é o da droga. En Heli hai connotacións parellas tanto no argumento como na dureza explícita das imaxes, aínda que na película de Amat Escalante dáse un paso máis e o comezo xa é un axuste de contas no que uns homes colgan a outro dunha ponte. Aquí, os dous protagonistas son unha parella de irmáns que tamén intentan sobrevivir nun mundo desolado, alleos a ese universo de corrupción que os rodea. Mais por unha parvada eles tamén se ven inmersos nunha enxurrada de violencia que supera á que tamén se pode ver en El infierno. HeliViolencia convertida en rutina nunha aldea de Guanajuato, pornoviolencia, como diría Tom Wolfe, que removeu as tripas de moitos críticos e de persoas do público do festival de Cannes que remataron abandonando as súas cómodas butacas. Pero detrás da dureza desa violencia brutal agáchase o propósito de nos situar dentro, coma testemuñas, ao carón deses personaxes que observan a escena repulsiva da queima dos testículos dun rapaz colgado do teito mentres lavan a roupa ou xogan aos videoxogos, nunha absorción cotiá da tortura.

A película é un inquietante espello da realidade máis terrible na que a complicidade entre a policía e o narcotráfico está á orde do día. Impacta o cadro psicolóxico dos personaxes, ao meu ver, un dos maiores acertos, porque non debe de ser doado poñer en acción uns intérpretes que non son profesionais e que expresan con naturalidade o seu primitivismo tan próximo á bestialidade e á loucura. Por iso non é de estrañar que Amat Escalante, acubillado na produtora de Carlos Reygadas, fose premiado no festival de Cannes como mellor director nun xurado presidido nada menos que por Steven Spielberg.

heli 3É unha mágoa que moitos críticos queden no superficial da violencia gratuíta e nos seus excesos, que os hai, como o de lle romper o pescozo a un can, meterlle a cabeza na latrina a un soldado ou esa secuencia tan comentada dos xenitais ardendo, porque a película é moito máis, é un discurso valente que si, ponnos calafríos e amosa un horror indescritible, pero tamén nos lembra que o inferno é unha realidade palpable en moitos lugares da terra.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *